Nyheder

En sværvægter ruller nu ud fra vores afdeling i Tilst. Med 500 Scaniaheste og en 165 tonsmeter kran fra Fassi er vi godt kørende - også i højden. Det er Niels Gammelgaard, der sidder bag rattet på landevejen og styrer kranen på opgaverne. Trækket består også af en fire-akslet udtrækshænger fra HFR. En af opgaverne vores nye kranlastbil har løst:

Et kulturelt fyrtårn i Aarhus Havn

Det knap 8 meter høje fyrtårn skal på mange måder være med til at markere SAILING AARHUS WEEK i Festugen i år sammen med en masse maritime oplevelser og arrangementer. Fyrtårnet stod i mange år på Grenaa ydermole. Det er nu blevet udsmykket af de to kunstnere Hans Krull og Peter Birk og bliver en del af en større kunst- og kulturhistorisk udstilling i Sailing Aarhus’ fantastiske hus ved indsejlingen til den gamle træskibshavn.

- Tak for hjælpen DSV Tranport

Fyrmester Stig Thornsohn


Vi stillede op igen

Under den store Copenhagen Pride stillede vi med tunge lastbiler, der skulle sikre de letpåklædte deltagere. Ved at placere lastbilerne ved alle tværvejene kunne paraden komme sikkert frem. Vores lastbiler var også med i selve optoget med sang og fest på ladene. Det var en weekend i mangfoldighedens tegn.

Kronprinsesse Marys Bro indvies lørdag den 28. september

Den nye højbro over Roskilde Fjord, og den tilhørende motortrafikvej, er snart klar til at tage imod trafikanterne. Byggeriet af den nye forbindelse over Roskilde Fjord begyndte i april 2016, og indvielsen sker lørdag den 28. september 2019 og vil byde på en officiel indvielse, et broløb og en folkefest. Det bliver muligt for alle at komme ud at gå på broen. Dagen efter åbner broen for person- og lastbiler. Vi har kørt asfalt for NCC Asfalt på højbroen, og vi er ved at være færdige med at køre asfalt på tilkørselsvejene. Den kørsel er for YIT Asfalt.

Byggeriet af den nye letbane, der skal køre mellem Lyngby og Ishøj, er skudt i gang. Vi har nu opgaven med at køre 90.000 ton jord væk og samtidig køre 120.000 ton sand, grus og materialer til byggepladsen ved Vestforbrændingen. Den opgave er afsluttet i starten af næste år. Mellem 8 og 14 lastbiler er i daglig drift på denne opgave.

Fakta om letbanen

  • Hovedstadens Letbane forventes at stå klar til brug i 2025 og skal gå mellem Ishøj og Lundtofte nord for Lyngby.
  • Letbanen strækker sig over 28 kilometer og stopper ved 29 stationer undervejs.
  • Letbanen ventes at skulle betjene 13-14 millioner passagerer om året – til sammenligning rejser ca. 10 millioner passagerer om året med Kystbanen.
  • Passagererne kan skifte til S-tog på seks af de kommende letbanestationer, nemlig Ishøj, Vallensbæk, Glostrup, Herlev, Buddinge og Lyngby.

En lastbil ad gangen

Vi kører asfalt til Den Gamle Lillebæltsbro på båndtrailer, og der må kun være en lastbil på broen ad gangen. Inden lastbilen må rulle ind på broen, skal der monteres et jordingskabel på lastbilen for at potentialudligne elektriske spændinger. Broen benyttes af elektrificerede tog, og Banedanmark stiller krav til at materiel skal være jordet, inden der må arbejdes på broen. Båndtrailerne kom fra Sjælland, hvor der rådes over ti af slagsen.